Vår kursdeltagare Linda, som läser vår yrkesutbildning med träffar i Malmö, jobbar idag i möbel- och inredningsbutiken R.O.O.M. Efter att ha gått in och presenterat sig samt lämnat sitt CV var jobbet hennes. Det gäller att tro på sig själv och att våga visa framfötterna för att nå dit man vill. Vi har gjort en intervju med Linda om hennes nya arbete som ni kan läsa här nedan.  

  • Hur fick du jobbet? Hjälpte utbildningen dig att få jobbet?

Jag fick jobbet genom att jag besökte butiken och presenterade mig och lämnade mitt CV. Jag sökte jobb på R.O.O.M. samt ytterligare en inredningsbutik. Jag fick båda jobben, så jag tror absolut att utbildningen var ett stort plus!

IMG_7768

Linda hjälper en kund med val av inredning

  • Berätta om dina arbetsuppgifter, vad ingår? Hur ser en dag ut?

Vi startar arbetsdagen med att gå igenom gårdagens försäljning och dagens budget. Efter det öppnar vi upp butiken och välkomnar kunderna.

En arbetsdag innehåller allt från att sälja och orderlägga möbler, till att packa upp och prismärka varor, skylta och dekorera och stå i kassan.

  • Hur mycket känner du att utbildningen hjälper dig i ditt arbete?

Jag har alltid haft en passion för inredning, men kursen har hjälpt mig att fördjupa mig inom många områden och att få upp ögonen för nya saker. Kursen har breddat mina kunskaper kring inredning som jag har stor nytta av i arbetet.

ROOM10

R.O.O.M.

  • Vad har du mest nytta av från utbildningen sett till dina arbetsuppgifter?

En del kunder kommer in med planritningar och vill ha hjälp med möblering av rum eller hela hem. Tack vare många timmars övning i ritteknik känner jag mig trygg och säker när jag hjälper kunderna med detta.

Jag har även stor nytta av de belysningskunskaper jag fått tack vare utbildningen, samt kunskaperna i NCS-systemets uppbyggnad (färgsystemet).

  • Vad är det bästa och roligaste med ditt arbete?

Det bästa med mitt arbete är att få vara i R.O.O.M.s härliga och inspirerande inredningsmiljö där jag lär mig nya saker om möbler och inredningsprodukter varje dag. Det roligaste tycker jag är att få träffa och hjälpa alla våra trevliga kunder!

ROOM11.jpg

R.O.O.M.

Stort grattis säger vi till Linda och önskar henne lycka till framöver!

IMG_0074

Posted by:inredarna

Kommentera

